جاذبه های گردشگری استانبول
نوشته شده توسط : azar yousefi

موزه شرق باستان استانبول

موزه شرق باستان قسمتی از موزه باستان شناسی استانبول می باشد که همه روزه به غیر از یکشنبه های از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر پذیرای مهمانان تور استانبول می باشد که با تهیه بلیط موزه باستان شناسی به راحتی می توانید از این موزه دیدن نمایید. موزه شرق باستان به دست عثمان حمدی بی نقاش عثمانی در سال 1917 به عنوان اولین دانشگاه هنر های زیبایی طراحی شد که از سال 1963 تا 1973 در موزه بسته شد تا آثار و داخل موزه ترمیم و بازسازی شوند. در سفرتان به استانبول امکان این را دارید که در یک روز به سه موزه باستانی و تاریخ استانبول سر بزنید و لحظات به یاد ماندنی را برای خود و عزیزانتان به ثبت برسانید.

موزه شرق باستان استانبول

موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی یکی از موزه های مهم و معروف استانبول به حساب می آید که در منطقه امینونو استانبول در نزدیکی کاخ توپکاپی واقع شده است. در این موزه تمامی اشیا و آثار باستانی از تمام دوره های تمدن بشری موجود می باشد که نظر هر بیننده, گردشگران و توریست های تور استانبول را به خود جلب می کند. در این موزه سه ساختمان وجود دارد که یکی از آن ها موزه باستان شناسی, دیگری موزه هنر های اسلامی و آخری موزه شرق باستان می باشد که هر سه آثار هنری و تاریخی بسیار زیادی را در خود جای داده اند. در سفرتان به استانبول امکان این را دارید تا به این موزه سر بزنید و روز پر خاطره ای را در کنار عزیزانتان سپری کنید.

موزه باستان شناسی استانبول

 

کاخ آینالی کاواک استانبول

کاخ آینالی کاواک یکی از جاذبه های گردشگری مهم تور استانبول می باشد که به دلیل معماری و آینه کاری های بسیار زیبا در داخل کاخ این اسم را برایش انتخاب کرده اند. در های این کاخ بسیار زیبا هر روزه به جز دوشنبه ها و پنجشنبه ها بر روی عم.م باز است. این کاخ که زیباییش زبانزد بوده و است متعلق به قرن 18 می باشد که طی سال های پیاپی چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است. در سفرتان به استانبول امکان این را دارید تا به این کاخ تاریخی معروف بروید و لحظات خوشی را در کنار عزیزانتان سپری کنید.

کاخ آینالی کاواک استانبول

کاخ آینالی کاواک استانبول

آب انبار باسیلکا سیترین استانبول

دستور ساخت آب انبار باسیلکا سیترین توسط امپراطور ژوستینین در سال 532 برای تامین آب کاخ بزرگ قسطنطنیه و ساختمان های اطرافش داده شد. در زمان امپراطوری روم در استانبول صد ها مخزن زیر زمینی ساخته شد که بزرگترین و مجلل ترین آب انبار ها می باشد, که در زیر میدان بیزانس قرار دارد. این آب انبار دارای 140 متر طول, 70 متر عرض, با ظرفیت 100000 تن, 336 ستون مرمر که هر کدام 9 متر ارتفاع دارد می باشد. دو سر غول پیکر هیولای افسانه ای که یکی به صورت ویرانه و دیگری به کنار چرخیده است یکی از مهم ترین بخش های این آب انبار می باشد. در سال 1453 با ورود عثمانی ها به استانبول در این آب انبار بسته شد زیرا آب جاری را به آب ساکن ترجیح می دادند. تقریبا یک قرن بعد با ورود محقق هلندی برای یافت بناهای تاریخی به استانبول با تحقیق و بررسی سرانجام از زیر زمین یکی از خانه ها به این آب انبار راه یافت که در سال 1985 این مکان تاریخی ترمیم شد و در سال 1987 در این آب انبار به روی عموم باز شد. این آثار باستانی تور استانبول هر روزه بازدیدکنندگان بسیاری دارد. در سفرتان به استانبول امکان این را دارید تا به این مکان تاریخی بسیار مجلل سر بزنید و از سفرتان لذت ببرید.

آب انبار باسیلکا سیترین استانبول

آب انبار باسیلکا سیترین استانبول

آب انبار باسیلکا سیترین استانبول

کاخ احلامور استانبول

کاخ احلامور استانبول یکی از جاذبه های گردشگری تور استانبول می باشد که در سال 1849 تا 1855 میلادی به عنوان اقامتگاه تابستانه برای سلطان عبدالمجید ساخته شد. نام این کاخ به معنای درخت نمدار است که در حال حاضر کاخ در میان درختان نمدار به چشم می خورد. کاخ از دو قسمت متفاوت به نام کوشک مراسم و کوشک معیت ساخته شده است, که از کوشک مراسم برای برگزاری جشن ها و از کوشک معیت برای استراحت سلطان و خانواده اش استفاده می شد. معمار این کاخ سلطنتی نیکاگوس بالیان یکی از معمار های معروف دربار عثمانی بوده است. بعد از عبدالمجید کاخ احلامور به استراحتگاه عبدالعزیز و محمد رسات نیز تبدیل شد که در آخر در سال 1987 در کاخ به عنوان موزه به روی عموم گشوده شد. در سفرتان به استانبول به این کاخ بسیار زیبا و تاریخی بروید و لحظات خوشی را تجربه کنید.

کاخ احلامور استانبول

کاخ احلامور استانبول





:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری استانبول, دیدنی های استانبول, مناطق گردشگری استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: